Glutenfri Vegan

Heej sötnosar!! Är så stolt över mig själv har bara ätit glutenfri vegan mat hela dagen.. Det var ganska ohälsosamt men men. Jag planerar att göra en mat plan här för att ge en idé om hur man kan klara av dagarna med vegan mat utan gluten:

Frukost: 

Svart te med brunt kokos socker och kokosmjölk. Jag är beroende av kokos i typ allt men det är super hälsosamt så det är en bra vana.

Organiska Engelska Heinz bönor i tomatsås. Älskar bönor och det är mättande så det var enkelt.

Lunch:

Åt barnens potatis rutor.. Älskar dom barnen hade korv med bröd med men jag hade bara en massa potatis rutor med lite kola vilket jag dricker väldigt sällan.. 

Snack: 

Kokos glass 

Middag: 

Bananchips, grönt te.

Enkelt men som sagt inte världens hälsosamma men det hjälper min kropp för att den reagerar till gluten och min matsmältningssystem behöver ta en tur..

Ge gärna idéer på era vegan recept!!

Ska lägga upp mer mat idéer snart.

Min lilla plutt hade temperatur ikväll 😞 har precis gett han Calpol så hoppas han mår bättre tills imorn. Han fick bli matad kyckling och sen multivitaminer.. Min lilla plutt 😫😫 men efter en hot shower vart han glad nog hehe.







Allmänt | |
Upp