Katogo

Hey.. Så detta är vad jag åt till middag: Katogo. Det är normalt serverad som typ frukost i Uganda men en lat vegan som inte vet vad som ska lagas lagar det till middag 😫😫😝😝😝 det är en ugandisk rätt som innehåller följande:
Det kan variera men i mitt fall:

Matooke 
Ghee
Lök
Vitlök
Tomat
Nöt puder (???) groundnut på engelska
Salt
Peppar 
Paprika krydda
Vatten

Fast jag gjorde en också med bönor för att jag är vegan och vrål hungrig haha

Min Jajja brukade alltid laga det när jag va i Uganda så kom ihåg receptet 😍



Inte ordentliga bilder för maten var inte färdig lagad men men this blogg is Work in progress hehe 

Typiskt att jag stoppar ner mig haribo godis, potatis chips och två glas vin också 😒😒😒 Argh nu måste jag köra typ 40min på cykeln och fortfarande vara efter 😳 someone slap me..
Nåja hälsa är viktigast måste fortsätta med denna hälsosamma livstil och vänja mig med att skippa allt skit och äta för näring inte för compulsive eating eller tröst äta.. Hoppas jag är duktigare imorn jag får skylla på att min vänninna och lilla syster kom förbi och det var därför jag slog fram vinet och godiset och chipsen 🙈🙈🙈 haha jag är glad ändå bara en dag kvar tills min älskling kommer hem. Han bad mig ha på sin t shirt till sömns i natt haha ska ta lite bilder och skicka till han låt honom sakna this good good with nothing but your t shirt on...
Allmänt, Mat/Recept | |
Upp