Kokos

Kokos olja bland annat är en av de bästa produkterna som jag inte kan leva utan. Naturlig organisk kokosolja använder jag för så många saker. Hår till exempel.. jag hade massa problem med min hälsa vilket orsakade extrem hår förlust och jag har använt kokosolja för att få mitt gamla har tillbaka. Alltså min tjocka glansiga man haha inte det jag har nu torrt och kort stramigt som jag tappar hela tiden..
Jag använder det också som ansikts kräm och smink borttagning.. kroppsolja och matlagning. Men idag ville jag berätta om något som kallas oil pulling man kan väl kalla det olje dragning på svenska tror jag. Och det är mitt nyaste hälso tips. Har precis börjat så kommer dokumentera hur det går men har hört mycket bra om det hälsovis så vi får se om jag märker någonting!! Det är enkelt man tar två matskedar kokosolja och drar genom tänderna lugnt i cirka 10min längre om man orkar och man ska då rengöra, detox a, glänsa och förvita tänderna inte genom blekning då utan mer som skydd mot framtida missfärgningar tror jag.. så jag känner mig lite extra hälsosam ikväll har borstat tänderna och gjort min oljedragning! Det var lite konstigt när jag la in oljan men sen va det ok, nu efter känns det helt ok och jag älskar doften.. ska se om min kille säger något ska ge honom några extra blöta kyssar för att se om han kan smaka kokos hehe.

Allmänt, Beauty, Health, Mat/Recept | |
Upp